BLOG INI FIRA YANG PUNYAAA!!!!!

Sabtu, 19 Jun 2010

Casa Arina: kenapa saya baca Casa Arina

Casa Arina: kenapa saya baca Casa Arina

Tajuk seperti di atas :


1. buat satu entry bertajuk 'kenapa saya baca Casa Arina' di blog masing-masing

2. tulis satu perenggan kenapa anda mengikuti, membaca, mengomen, etc kat Casa Arina

3. lepas tu pls notify me yang anda menyertai giveaway ini dengan letakkan link dalam komen box this entry.


Saya baca 'Casa Arina ' sebab ini>----

that as early as possible in life, please accept the fact that each and everyone of us is unique in our own way. where we lack in one area, we surely make it up in other area. the most important thing is to discover our strengths and weaknesses. and then manipulate our strengths to triumph above it all.


sudah sampai masanya, kita berhenti buat apa yang kita tidak suka. lets us focus on things that come naturally to us. things that we are really good at. things that we would never consider as chores, or burdens. things that we are more than willing to do. things that come from the heart.


life is short. kita tiada masa untuk sentiasa tercari2 apa yang ingin kita lakukan dalam hidup kita. zaman untuk try-and-error sepatutnya sudah lama tamat. we should stop struggling being the person that we are not. how sad and suffocating can that be? lets just stop exhausting ourselves and be brave enough to do things that we've been meaning to do all our lives. things that made sense, finally. where it just clicked nicely in place we can feel our heart and soul warming to it.


so no more complaining. it's either we do, or we don't. life is really not that complicated to begin with. may peace be with us; and the end of the day.


Yes i really agree...Sebab kenapa saya suka membaca 'Casa Arina' ialah blog ini amat berterus terang....ikhlas..jujur...yang mana suka dan yg mana tidak suka....mengenai persahabatan..kehidupan....walaupun kaya mana ....seirng pandang ke bawah....oh ya tuan punya blog sungguh pandai memasak..membakar roti@ kek@ piza@bun dan sewaktu dengannya...yess saya suka makan...tak dapat makan tapi dapat tgk gambar makanan pun saya sangat suka...tahniah sebab tu saya suka baca @ tak komen sebab fira 'silent reader' saja....maaf ya tuan rumah sebab tak penah komen..haaa tak penting pun kan komen fira..siapa la fira kan....orang biasa saja...yg mencuba menjadi orang 'luar biasa'......sebenarnya fira baru saja menjadi suri rumah tangga....selama setahun fira ulang 1 tahun....yes i dah terbiasa pedang duit...i dah terbiasa membeli belah..i dah terbiasa bershopping.....segala bagai yg i dah terbiasa...so bila tak keje @ jadi suri rumah ..hey suri rumah kan salah satu perkerjaan..kan..kan...atas permintaan suami fira maka fira terpaksa (dalam duka) kena menjadi suri dalam rumah tangga...adoi sungguh geram..sebab tetiba saja aku terus pegang title baru itu....sebelum i dah kerja dengan gomen...gaji mantap (ikut kelayakan fira ) so aper lagi...tetiba jer suami suruh stay at home...dah la time tu baru pindah umah....kelam kabut our life....mil masuk campur....semua la serba tak kena...serba salah..semua nak kena jaga hati @ perasaan..haaa hati kami ni tak dak sapa pedulik...tiada sapa jaga...yg kami tau terutama sekali suami saya ...sungguh menjaga perasaan...perasaan saya...perasaan semua org sampai kan perasaaan dia sendiri di abaikan... ( saya dah mula sebak) dah mula nak menitis air mata...(tabah fira ) sila taip lagi karangan tu nak masuk pertandingan...

Ya ....suami saya sungguh tabah...saya yg tak tabah...saya yg marah..saya yg tamak...sy yg tak sabaq....dengan keadaan kami yg semakin hari semakin susah...semua org tak pandang..jiwa saya meronta-ronta...nak carik keje...minta suami belikan laptop...minta internet line konon nak berniaga...tapi hampa....luka...sedih ..hampa...

Fira setiap hari @ malam berjuang demi menjaga hati..jiwa...sakit jiwa tau...sebab dah tak cukup duit untuk makan pakai......setiap hari tgk anak...(ya mereka tak bersalah) langsung tidak bersalah...mungkin ini Dugaan Tuhan....time tu la duit tak cukup..time tu la kena pindah...time tu kena halau time tu la kena maki..time tu la kena duit ilang time tu la mama ayah bising sebab tak keje ..time tu la abang saya bising..marah saya...pijak kaki ke rumah saya pun buat muka....time tu la anak2 demam..sakit nak hantar ke klinik...time tu la semuanya...tak mengapa....fira.kena terima..ya ...belajar menerima ..ya sudah sampai masanya ....sudah sampai masanya, kita berhenti buat apa yang kita tidak suka. lets us focus on things that come naturally to us. things that we are really good at. things that we would never consider as chores, or burdens. things that we are more than willing to do. things that come from the heart.Sebab saya suka @ terlalu suka berfikir untuk keluarga..macam mana nak itu..macam mana nak ini....nak maju..nak kaya ...semua nak.... so sekarang ni fira kena FOKUS....

Yang penting hati..apa yg kita nak..nak buat.... so selama sebulan berperang dalam hati ....semua org tak faham...selalu nak salahkan orang...please la jangan suka harapkan orang kita yg kena bergerak sendiri...no more try and error....sila bersiap sedia....buat biz...buat apa yg fira suka...orang cuma tahu mengata saja..biarkan mereka...jangan mengalah... ..sila tenangkan jiwa...so fira cuba dapatkan sokongan kawan2...mintak pendapat..sokongan moral...

so i ada berjumpa dengan kawan2 yg buat biz....(walaupun ada keje tetap) so i kata la yg i suka buat education....so depa bagi kata2 perangsang...kata kat fira..yes i bole buat...so i pun buat la biz 'home tuition' sebab fira rasa line education ni tak mati....biar la ekonomi gawat ker....gaji turun ker...apa ker...parents tetap hantar anak2 pi sekolah...tuition...mengaji Quran....nak bagi education yg cukup kepada anak2 mereka..so pelajar pertama saya adalah anak rakan saya..saya teruja...sungguh..sampaikan duit untuk bayaran home tuition pun fira minta mereka beri berapa yg mereka mampu sebab dah niat dalam hati fira yg penting anak2 dapat ilmu...jadi pandai....so setelah melalui ranjau kehidupan di bumi klang selama 4 bulan maka sekarang ni fira dah officially buka pusat tuition TIP TOP......tq....tq semua.dan duit pun tak putus2......doakan fira semoga dapat meneruskan kehidupan kami anak beranak...Sekian.

1 ulasan:

  1. fira, zura doakan yg terbaik utk fira. yg penting apa kita buat adalah ikhlas dan demi family kita (specially anak2 kan):) sorry, coz memang tak pernah heard this side of your story, maybe sebab tu ada yg tak faham situasi fira selama ni. tapi percaya atau tak, walaupun ada family members yg marah/bising2 kat fira, thats just becoz depa sayang sgt kat fira..takmau tgk fira susah, nak the best for u (maybe kekadang cara 'dia' tak appropriate hehe). semoga fira tak putus asa berusaha :) all the best!

    BalasPadam